Khamis, 8 Mac 2018

Makanan Kucing untuk Kucing Indoor yang Jimat

Dulu saya agak setia dengan brand Royal Canin Fit 32. Kucing saya pun suka, jadi saya tak terfikir nak tukar pada makanan brand lain kecuali petshop kehabisan stok. 

Dalam tahun sudah, ada kenalan saya bercerita tentang satu brand yang ok. Ok dari segi : kucing makan tak banyak, berak tak banyak & bau najis pun tak busuk sangat. Sound good kan! 

Ini brand nya Nature's Protection (Indoor). 




Agak sukar nak dapat makanan ini di tempat tinggal saya kecuali di Dewi Petshop. Sekarang ini selalu juga saya membeli makanan & pasir tandas kucing saya di petshop ini. Ready stock kadang kala tiada jadi saya perlu booking dulu. Dalam seminggu dua petshop ini akan hubungi kita. 

Harga? 7kg RM140 / 18kg RM320 (18kg rasanya sekitar harga tu). 

Tahan berapa lama? 18kg dalam sebulan setengah untuk 6 ekor anak bulus saya.

Saya pernah mencuba beberapa jenama lain tetapi Nature's Protection yang saya rasa paling Ok :

Royal Canin (Indoor)
Kucing memang suka, asyik makan saja & semestinya berak pun banyak. Kos pada makanan & pasir.

Blackwood (Indoor)
Kucing makan banyak sangat, berak pun banyak sangat & ini saya kurang suka...kucing saya kurang aktif. Ini tak sihat sebab kucing asyik membuta saja kerjanya & badan jadi gemuk. Gemuk yang malas. 


Ketar juga tangan nak keluar RM300 lebih untuk makanan kucing. 


*gambar dari google seach

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.