Jumaat, 19 Disember 2014

Kes Ragut di Taman Tasik

Keghairahan saya nak berjogging di sini terjejas! :(


Pagi semalam baru nak merasa jogging di Tasik Seksyen 7, Shah Alam. Habis 3 pusingan..tengah cooling down, ada kakak melambai pada saya dan memanggil....'adik, jom kita balik, balik!!!'

Kebingungan, saya tanya? 'Ni ha, adik ni kena ragut!!' Saya pun bertanya kepada 3 orang anak muda (dalam lingkungan usia 14 - 15 tahun), 'apa yang hilang?' 'Handphone!'

Mmmm, baru saya perasan anak-anak bertiga itu sampai di tasik ini sama dengan saya iaitu lebih kurang pukul 8 pagi. Mereka menaiki motor, parking pun sebelah kereta saya. 

Ceritanya, ada motor menghampiri mereka,  menarik baju salah seorang dari 3 rakan ini dan mengacukan pisau! Diraba-rabanya kocek seluar 3 rakan ini. Dapatlah mereka satu handphone!

Anak bertiga ini tergaman, tak sempat nak tengok nombor plat motor. Yang dia ingat...salah seorang dari 2 orang peragut ini ada tatu di tangan dan bahasa peragut ini agak berlainan sedikit dari orang kita bercakap!

Mengikut mereka yang selalu jogging di sini, ini bukan kes pertama. Dah pernah terjadi sebelum ini. 

Apasal nak ragut di sini? Apa dapat? Orang pi jogging, bukan pun bawa duit yang banyak pun. Cari orang pakai emas? Barang berharga? Sendiri tanya sendiri jawab la....dah nama peragut / penjenayah, ada dia kisah!

Jelas, sini ada sign motosikal / basikal tak boleh masuk. Berapa ramai yang berani tegur jika nampak orang masuk di kawasan riadah ini dengan kenderaan?
Mmm....ruang ini kena letak palang lagi supaya hanya orang yang boleh lalu bukan kenderaan. 

Oooo ada CCTV. Yang nak ragut tak takut sign ni. 

Kesimpulannya, saya dah rasa tak selesa nak jogging di sini :( 

Polis! Tolong tingkatkan rodaan di kawasan ini....jangan la pusing di luar saja....masuk dalam ronda.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.